Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

måndag 10 januari 2011

Vårvindar

Här blåser det idag från sydväst, +2°, solen skiner, fåglarna kvittrar och det tar fort på snön. Till och med katten har fått vårfnatt. Han far om kring som ett yrväder och vet inte om han ska vara ute eller inne, även om han varit ute från 19 igår kväll till 10 i dag. Han går om kring o jamar - lite mars-varning så här i Januari - hur ska det bli??

Ett litet visdomsord från min kalender jag fick av min mor i julklapp - Paulo Coelho VISDOM Kalender 2011.



VISDOM
Hur vår ålderdom ser ut 
beror på hur vi lever.
Vi kan sluta som en spökstad.
Eller som ett frikostigt träd,
som fortsätter att vara viktigt
även när det inte längre orkar stå.
   
PAULO COELHO -Krönika - Reflektioner om åldern


Idag är en ny dag och en ny vecka, undrar vad den kommer att erbjuda....
Ta hand om dej och må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar