Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

fredag 7 januari 2011

Solsken

Var ute och gick en promenad med Nemo i solen på morgonen +-0°. Härligt! :)
När jag kom in igen och stod i köket och fixade kaffe så kom en sång till mej ;


Genom dagar och år genom smärta och sår
Finns en Gud som är trofast mot mig
När min kraft runnit ut
Hjärtats sång tagit slut
Är hans kärlek beviset för mig
Varje ord varje löfte är sant
Det jag såg omöjligt förvandlade han

Han är trofast  trofast mot mig
Genom allt hans kärlek jag ser
Fast jag undrat och frågat och tvivlat ibland
Så är han trofast trofast mot mig

När mitt mod sjunkit ner
Jag inte ens orkat be
Då är Gud ändå trofast mot mig
När jag sökt för egen del
Bara sett till eget väl
Då är Gud ändå trofast mot mig
Varje gång jag har sökt hans namn
Har han mött mig med öppen famn
Jag får se än en gång

Han är trofast trofast mot mig
Genom allt hans kärlek jag ser
Fast jag undrat och frågat
och tvivlat ibland
Så är han trofast trofast mot mig

Ja, idag skiner solen och det finns hopp.
Hopp om en bättre dag,
Hopp om en bättre tid, 
Hopp om att våren snart är på väg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar