Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

tisdag 4 januari 2011

Lässugen

Paulette Lestafier var inte så tokig som folk sa. Det var väl klart att hon höll reda på vad det var för dag eftersom hon inte hade något annat att göra nuförtiden. Räkna dagarna, invänta dem och glömma dem. Hon visste mycket väl att det var onsdag idag. Förresten var hon färdig! Hon hade satt på sig kappan, tagit korgen och samlat ihop sina rabattkuponger. Hon hade till och med hört Yvonnes bil långt borta... Men så stod katten utanför ytterdörren, han var hungrig och det var när hon böjde sej ner och ställde tillbaka hans matskål som hon ramlade och slog huvudet i det nedersta trappsteget.

Så börjar den bok jag börjat läsa idag av Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Den stod där i min bokhylla och var helt bortglömd...  trodde att jag hade läst den men se det har jag inte.

Jag är så sugen på att beställa några böcker från Adlibris men jag får hejda mej lite tror jag :)

Nu ska jag och mannen iväg och äta mat hos en vän - jag hoppas på något Marockanskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar