Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

tisdag 11 januari 2011

Carpe Diem

Fånga dagen ... kanske man ska försöka med att fånga månen....
Dagarna de går med en rasande fart och nu är det dags att städa ut julen och få in lite mer vårkänsla. Hörde på radion i förmiddags att Visby har fått vårtecken, så som snödroppar och viden som blommar :)  Sådana vårtecken har vi inte fått än men visst känns det ändå som vår i luften med vårstorm snösmältning och ishalka. 


Vi skulle få isen spolad och grannen började innan de milda dagarna, men nu är det bara o snöra på skridskorna på trappan och sen ta sej en skridskotur - tja det funkar även bra med vanliga skor!  
Funderade över det här med broddar eller inte, lite tantvarning kanske eller så faktiskt väldigt förnuftigt. Får kolla in det imorgon när jag åker hem om jag kan hitta några i stan. 








Här är en bild över mina två av mina projekt just nu, det grå,brun,gröna grejset ska föreställa/bli en hatt. Det andra är den spets jag håller på med till matkällaren, där en del redan sitter uppe som hyllremsa.


Tja... städa ut julen - det får faktiskt bli en annan dag...


CARPE DIEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar