Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

onsdag 26 januari 2011

Morgongåva

Idag är en sån där dag som man inte kan annat än att vara tacksam över. Solen lyser upp horisonten och ger löfte om en solskensdag :)
Jag har så mycket att var tacksam över som vänner, bra arbetskamrater - ett jobb, hem och familj och när jag tänker på det känner jag mej rik. Att ha ett rikt liv - då inte i pengar utan i upplevelser och livsinnehåll. Bara det att kunna gå ut och gå - fyller mej med glädje och kraft - tja kanske inte precis just då, när jag är ute, men sen... Att dricka en kopp varm te och mumsa i sej en morgonmacka med ett levande ljus på bordet - eller drömma om våren.....


Ta vara på dagen!           CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar