Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

söndag 27 februari 2011

Längtan efter bättre tider....


Längtar till sommaren!!!! Till värmen, solen, fågelsång, blommor, sena kvällar i ljummen bris, grillkvällar, en kopp kaffe i solen med en bra bok i knät.
Mina pelargoner i källaren väntar på att få bli tillklippta och komma upp i ljusa fönster, få lite vatten, gödning, kärlek och omtanke. Men inte riktigt än men....SNART!

Denna veckan är dagarna nästan 40 minuter längre än de var för en vecka sedan, men fortfarande har snön och kylan kvar sitt grepp och klamrar sej krampaktigt kvar. Den kommer faktiskt att bli besegrad av våren så småningom - så fort som möjligt hoppas jag....

På Tisdag är det en ny månad igen och jag vet inte riktigt vart Februari tog vägen egentligen. En ny månad med nya tider, förhoppningsvis varmare tider och soligare tider, en ny tid att njuta av och hämta kraft av, hoppas,hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar