Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

torsdag 10 februari 2011

Så himla gott....

Oj denna veckan har verkligen rusat iväg och jag har inte suttit så mycket vid datorn - har liksom inte hunnit med :D.
 Måndagens kväll började med en fantastiskt rolig tjejkväll med så underbart mycket skratt och så bjöd värdinnan på en oerhört god pastasallad med Pesto och torkade tomater - vansinnigt gott!!

På tisdagen var vi iväg till Gymnasiet och resturangprogrammets projekt - en buffé med mat från jordens alla hörn och det var det verkligen - och gott var det! Vi åt bla sniglar, kängurukött, struts, Elvis sandwichar med banan och jordnötssmör - yammie :) sushi, nån tanzaniansk bröllpsrätt och mycket mycket mer gott. Till kaffet var det efterättsbuffé med många olika efterätter allt från kaka till tårta och tiramisu ... :)

Idag gjorde jag en kräftsoppa med riven morot, grönsaksbuljong, räkost, creme faiche och kräftstjärtar som jag och dottern åt till lunch. Hon verkligen njöt av soppan och utbrast; - Så himla gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar