Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

söndag 6 februari 2011

Söndagsmys

Efter en morgonpromenad med hunden åkte jag iväg till kyrkan. Sen har jag egentligen inte gjort många knop utan mest legat på sängen och läst en av mina nya böcker, som är riktigt bra!
 Jo...just det har lagt i blekning i dotterns hår ikväll igen då håret mer antog en morotsaktig nyans efter gårdagens dust, hoppas på en bättre ton ikväll!!! Det är inte det lättaste att bleka håret på dottern som egentligen har mörk mörkbrunt hår, en jätte fin färg  -tycker jag som är ljus men så är det ju. Så har hon jättetjockt hår och långt...ja ni förstår....
Har man som jag lockigt hår vill man ha rakt - vilken tur att platttången blivit uppfunnen, tyvärr var den inte det i min ungdom. Min kompis i barndomen hade spikrakt hår och hon var avis på mej o hennes syster som hade lockigt :) Ja tänk man kan inte få allt...

Jag klippte mitt hår jättekort för då blir det "rakt" för några år sedan och färgade håret svart och tänk när jag kom till jobbet på morgonen undrade mina jobbar kompisar vem som hade kommit - de hade inte hört om vi skulle få någon nying på jobbet. När jag vände mej om så såg de snopet att det var jag :D

Ny frisyr o ny färg...nä på mej får det vara just nu... men vem vet ;)

Idag är familjen samlad igen och det känns riktigt skönt. Söndags middag, idag kyckling gryta med vatten kastanjer, färsk broccoli, kokosmjölk och röd curry med ris till - mums.. Härligt att kunna sitta ner hela familjen en stund. Snart blir det kvällsmat med något av familjens favorit - lantpaté!

1 kommentar:

  1. Härlig söndag! Här har vi också haft det bra! Ses snart!

    SvaraRadera