Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

lördag 12 februari 2011

Solen skiner igen....

Solen den värmer huset och visar samtidigt behovet av städning både i huset och behovet av fönsterputs, men idag bryr jag mej inte om det alls! Jag tänker nämligen åka till moderen och fira henne på hennes 65 års dag! Så det så. Så solen får skina och påminna om städning hur mycket den vill. Det blir så mycket trevligare med dryga timmens bilresa med solsken än snöstorm som det har varit i några dagar.
Landskapet är åter täckt av ett snötäcke och gömmer gräset och lökknopparna som hade hunnit fram, tja snart är det här borta med. Tiden rinner ju iväg och det märks på eftermiddagarna vid 17-18 tiden då jag åker från jobbet att dagarna blir längre och längre :)
Sonen har gett sej iväg med kompisarna upp till fjällen för skidåkning en vecka och jag hoppas att de får roligt!! Liten klump i magen får jag väl ersänna att jag har då vi efter förra årets första fjällendag fick sms från sonen att han låg fixerad i en ambulans på väg till närmsta sjukhus för han hade skadat ryggen. Nu gick det hela bra och det var "bara" muskelskador som i och för sej har tagit lång tid att läka.
Oro hör väl till att ha som mamma oavsett...
Sol ute Sol inne Sol i hjärta och i sinne! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar