Om mig

Mitt foto
Västra Götaland, Sweden
Jag är mamma(40+) till två underbara tonåringar Lukas 17år och Lisa 13år är gift sedan 20 år med Patrik. Vi bor i ett hus på landet med en hund - Nemo och en katt - Marwin. Jag gillar att läsa, baka, laga mat. Jag försöker att se positivt på tillvaron och njuta av vad livet har att ge :)

söndag 13 mars 2011

En helt vanlig Söndag eller inte....

Oj! Insåg att det var ett tag sedan jag skrev något i bloggen och snart har halva mars gått...ojdå...
Idag fyller vår son 17 år och vi har haft en mysig dag trots att dottern är sjuk. Dottern verkar vara nu på bättringsvägen igen, för det var hon i torsdags kväll med men sen blev hon sämre i fredags kväll igen. Det är verkligen trist med sjukdom.

Sonen  har blivit ordentligt gratulerad av oss och det började i morse med skönsång ackompanjerad av vår hund :) Sen köpte vi med oss kinamat hem efter vi varit på förmiddags möte i vår kyrka och där blev han gratulerad så klart av hans vänner. En god kladdkaka avnjöt vi på eftermiddagen till en o annan kopp kaffe.

Den sista tiden har vi haft det mycket omkring oss och en del att tänka på, nu är det små saker i jämförelse mot vad andra kan ha och litet mot vad som händer i världen. Vi har väl börjat så smått fått nya rutiner efter att mannen har börjat jobba men det betyder oxå mer att göra och mer att fixa o trixa med skjutsar och  familjelogistik. Inte alldeles enkelt i alla lägen.

I kväll ringde en av mina vänner sen barndomen och pratade en stund. Det gör mej så glad i hjärtat att få prata med honom, en sprallig person som sprider glädje och kärlek omkring sej... Tack T att du finns kvar i mitt/vårt liv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar